6090211609 |
Atenció a l'alumnat amb sordesa al centre educatiu (iniciació) |
2017-2018 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
6/9/2017 - 21/11/2017 (15 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
INS Joan Oró |
|
ctra. de Saragossa km. 464,2 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
Sala de formació dels Serveis Educatius |
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 06/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El taller vol donar recursos al professorat per facilitar la inclusió de l'alumnat amb dificultats auditives.
|
| |
Objectius |
1. Facilitar informació i estratègies al professorat per a la inclusió de l'alumnat amb discapacitat auditiva al centre al centre educatiu.
2. Aplicar els coneixements adquirits a la pràctica docent.
|
| |
Continguts |
1. Presentació CREDA i les seves funcions.
2. L'audició:
-Hipoacúsia.
-Classificació de les sordeses.
-Detecció i screaning auditiu universal.
-L'audiograma.
3. Conseqüències de les pèrdues auditives segons el grau.
4. Tipus de pròtesis auditives:
-Audiòfons.
-Implants auditius.
-Ajuts tècnics.
5. Implicacions de la pèrdua auditiva.
-En el desenvolupament del llenguatge.
-En el desenvolupament cognitiu.
-En el desenvolupament afectiu.
-En l'adquisició del llenguatge escrit.
6. Pautes de comunicació per a l'alumnat amb dèficit auditiu dins l'aula.
7. Casos pràctics.
-Elaboració de programes individuals (PI).
-Estratègies metodològiques i adaptació de materials.
-Estratègies TAC per a la inclusió de l'alumnat amb discapacitat auditiva.
|
| |
Formador/a |
Professionals del CREDA
|
| |
Avaluació |
1. Aprofitament (realització del PI d'un alumne tant a nivell de programació com definició de recursos).
2. Transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
• Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
• Avaluació positiva de les tasques individuals (realització del PI d'un alumne tant a nivell de programació com definició de recursos) i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat a professorat que atén alumnat amb sordesa per primera vegada.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
06/09/2017 |
0900 |
1400 |
Sessió 2 |
dimarts |
24/10/2017 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
21/11/2017 |
1700 |
1930 |
|
| |